Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 28 octombrie 2009

RASOL DE PORC CU VARZA PROASPATA



Ingrediente:
un rasol de porc
1/2 dintr-o varza marisoara
o ceapa
un morcov
un ardei gras (daca este rosu, este foarte bine)
cateva rosii
un pahar de bors
cam 2-300 ml suc de rosii
2 foi de dafin
cateva boabe de piper
cimbru (de data aceasta am pus uscat si macinat, dar o crenguta verde ar fi fost si mai buna)
sare

Preparare:
Se taie rasolul de porc (al meu a fost gata taiat de la macelarie), se spala si se pune la fiert in apa rece cat sa acopere carnea.Se pune un praf de sare si se lasa sa fiarba.
Intre timp, curatam ceapa si o taiem fin.

Dupa ce am spumuit carnea, adaugam ceapa.
Pregatim morcovul: il curatam, il spalam si il taiem:

si il adaugam peste carne.
Spalam, curatam de seminte si nervuri si taiem si ardeiul fasii:

Il adaugam peste celelalte ingrediente din oala care fierbe.
Tocam varza (eu cu razatoarea Borner, ca merge mai repede), o frecam cu un praf de sare, sa se moaie:

si o adaugam si pe ea in oala.
Lasam sa fiarba pana varza este s-a inmuiat.

Potrivim de sare, adaugam boabele de piper, sucul de rosii, foile de dafin si bors dupa gust, in functie de cat de acru a fost sucul de rosii.
Taiem rosiile felii le asezam peste varza mai presaram putin cimbru si dam cratita la cuptor.


Cand a scazut suficient iar rosiile de deasupra s-au muiat, varza este gata.

Este foarte buna cu mamaliga calda si cu un ardei iute alaturi, dar merge si cu paine, cum au mancat-o copii mei.



2 comentarii:

  1. A FOST O VARZA DELICIOASA ,EU AM PUS PUTINA ZEAMA DE VARZA . ITI MULTUMESC PT ACEASTA RETETA

    RăspundețiȘtergere
  2. Astazi vreau sa fac si eu.

    RăspundețiȘtergere