Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

duminică, 31 octombrie 2010

ALBA CA ZAPADA - SILVICA



Este o prajitura foarte buna, pe care nu am mai pregatit-o de foarte mult timp. Zilele astea, am rasfoit un vechi caiet de retete pe care-l ratacisem in biblioteca si acum, dupa renovarea apartamentului l-am gasit. M-am oprit la aceasta reteta pe care o am de la verisoara sotului meu, Silvica, cu care eu am fost foarte buna prietena. Pentru ca s-au facut déjà 8 ani de cand Silvica nu mai este printere noi, in amintirea ei am numit aceasta prajitura ALBA CA ZAPADA - SILVICA.

Ingrediente:
Foile:
3 oua
5 linguri de zahar
5 linguri de ulei
O lingura rasa de amoniac alimentar
Esenta de vanilie
Faina cat cuprinde
Crema:
2 pahare de lapte
2 pahare zahar (am pus doar un pahar si jumatate)
2 linguri cu varf de faina
300 g unt sau margarina
2 lamai
Preparare:
Foile:
Se amesteca toate ingredientele pana se obtine un aluat suficient de tare. Se imparte aluatul in 3 parti egale din care se intend 3 foi care se coc pe fundul tavii unse si tapetate cu faina
Crema:
Se fierb pe baia de aburi laptele cu zaharul, faina si coaja lamailor, amestecand bine, pana se obtine o “ciulama” . Dupa ce s-a racorit putin, se adauga untul si zeama de la cele doua lamai amestacand bine.

Montarea: Se aseaza o foaie in tava, se toarna jumatate din crema calduta, a doua foaie, restul de crema si deasupra cea de-a treia foaie. Tava se introduce intr-o punga mare de plastic si se lasa pana a doua zi cand se taie, se pudreaza cu zahar pudra sau se glazureaza.
De data aceasta, la dorinta nurorii mele am lasat-o asa cum a fost, adica nepudrata si neglazurata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu