Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 10 februarie 2010

TERINA CU MIX DE FRUCTE



Constatand ca mai aveam in congelator suficiente fructe de padure, precum si multe alte fructe proaspete, fiind weekend si copiii mei dorind un desert usor dupa toate sarbatorile, m-am inspirit de aici si am facut urmatoarea TERINA CU MIX DE FRUCTE.
Spre deosebire de varianta originala, eu am preparat 3 feluri de jeleu: jeleu de vin rosu, jeleu de portocale si lamai si jeleu de trandafiri.
Ingrediente:
Pentru jeleu de vin rosu:300ml vin roşu
2 batoane de scorţişoară
coaja de la o portocala mica
2 linguri de zahăr
Un plic de gelatina
Pentru jeleu de portocale si lamai
300 ml suc de lamai si portocale
2 linguri de zahar
2 linguri sirop natural de lamiae
O lingura lichior de portocale
Un plic de gelatina
Pentru jeleu de trandafiri
200 ml apa
100 ml sirop gros de trandafiri
100 ml vin alb
O lingura de zahar
Un plic de gelatina
Mix de fructe:
200g zmeură decongelata
200g mure decongelate
2 portocale filetate
O banana
Coacaze negre si rosii
Physalis

Preparare:
Am pus gelatina la inmuiat cu apa rece, in 3 canite.
Am preparat intai jeleul de vin: am pus la fiert vinul cu scortisoara, coaja de portocale si zaharul. Cand a fiert si nu a mai facut spuma, l-am luat de pe foc, l-am lasat putin sa se racoreasca si am amestecat in el gelatina inmuiata dintr-o canita.

Am amestecat bine pana s-a topit toata gelatina.
Am tapetat cu folie alimentara o tava de chec. Am turnat jeleul de vin si am dat tava la rece sa se inchege (cam jumatate de ora).
Intre timp am preparat jeleul de portocale si lamai: am stors 3 portocale si o lamiae (a rezultat cam 300 ml de suc). Am pus sucul la fiert cu cele 2 linguri de zahar, iar cand zaharul s-a topit, am luat de pe foc si am adaugat 2 linguri de sirop natural de lamiae si o lingura de lichior de portocale. Am adaugat gelatina inmuiata si am amestecat pana ce aceasta s-a topit. Lasam sa se raceasca la temperature camerei (eventual punem putin vasul in congelator).
Cand jeleul de vin s-a intarit am asezat peste el feliutele de portocale, iar pe margini bobite de zmeura si mure, alternativ.

Deasupra fructelor am turnat jeleul de portocale racit la temperatura camera si am dat din nou tava la rece sa se inchege jeleul.
Intre timp preparam jeleul de trandafiri: punem la fiert apa cu siropul de trandafiri, vinul alb si o lingura de zahar. Cand a dat in fiert si zaharul s-a topit, oprim focul lasam sa se racoreasca putin si adaugam gelatina din ultima canita.
Cand s-a intarit si al doilea strat de jeleu, scoatem tava de la rece si asezam deasupra al doilea strat de fructe: la mijloc banana taiata felii iar pe margini bobitele de coacaze rosii si negre. Turnam deasupra jeleul de trandafiri, rece.

Dam din nou tava la rece sa se inchege si acest ultimo strat de jeleu. Daca nu va grabiti, puteti lasa tava la rece peste noapte. Se rastoarna terina pe un platou si se orneaza cu restul fructelor.

Se poate servi cu frisca sau cu inghetata, insa noi am preferat-o simpla, cu putin zahar pudra peste fructe (coacazele sunt putin cam acre)

Este un desert usor, racoritor, foarte aromat, iar combinatia de arome (vin fiert cu citrice, trandafir si fructe de padure ni s-a parut dementiala)
Incercati!

Sfat: Daca nu aveti sirop de trandafiri (eu am de la mama), la Plafar se gaseste ceai de petale de trandafiri. Inlocuiti siropul de trandafiri cu ceai concentrat de petale de trandafiri. In acest caz, mariti cantitatea de zahar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu