Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 17 februarie 2010

URECHI DE PORC PRESATE


Pentru prepararea acestui aperitiv am plecat de la o reteta chinezeasca : "Zhu Er Up" pe care am gasit-o pe un forum rusesc, si care in traducere ar insemna URECHI DE PORC PRESATE.
Reteta continea inafara de urechile de porc si legumele obisnuite pentru noi, si condimente ca: ghimbir, cuisoare, anison stelat, sos de soia, zahar brun, scortisoara. Tinand cont si de impresiile celei care a postat reteta (anna_2580), am renuntat si eu la o parte din condimente si le-am inlocuit cu cele care mi s-au parut mai apropiate de gusturile noastre, si nu am gresit. Au iesit deliciose!
Deci, iata ce am folosit eu:
Ingrediente:6-7 urechi de porc (aproximativ 1 kg)
O ceapa
Un morcov
o bucatica de ghimbir
O foaie de dafin
Cateva boabe de piper negru
O capatana de usturoi
sare
Preparare:

Urechile de porc se spala si se curate bine, se toarnă peste ele apă clocotită atata cat sa le acopere complet şi se pun la fiert.
Cand au inceput sa fiarba se adaugă legumele tăiate, sarea, foaia de dafin si piperul.
Se fierb acoperite, aproximativ 2 ore.
Se scot urechile si legumele din apa in care au fiert si se da la rece. Daca este prea grasa, se degreseaza (ale mele nu au necesitat).

Se curate usturoiul si se face un mujdei. Se amesteca cu zeama calduta.
Se taie urechile in doua pe lungime, de preferat si se aseaza intr-un vas (eu am folosit o casoleta de la inghetata) Daca doriti puneti si bucatele de morcov fiert. Se toarna deasupra zeama strecurata. Se pune peste ele o folie alimentara si un obiect greu, sa se preseze. Dupa cateva ore, cand s-a intarit se scoate din vas, se aseaza pe platou si se servesc taiate in felii subtiri, cu mustar, hrean sau maioneza.


Eu le-am servit cu un sos preparat dintr-o lingura de maioneza, un pic de sos Tabasco si cateva picaturi de pasta de cili.
Sunt deliciose si pot fi servite ca aperitiv sau de luat la pachet la scoala sau la servici.

Un comentariu: