Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 6 iunie 2014

GEM / DULCEAȚĂ DIN MUGURI DE BRAD

O vecină (cam de vârsta mea) a nurorii mele de la Sucevița mi-a spus că bunica ei făcea înafară de siropul din muguri de brad și o ”dulceață din muguri de brad” dar, din păcate ea nu știa rețeta. Am mai întrebat pe la cunoștințele din Sucevița, am căutat pe internet și înafară de rețeta de ”dulceață de muguri de brad”, publicată de ”bucătăresele vesele” nu am mai găsit decât pe un sait rusesc o rețetă care se numea ”gem de muguri (lăstari) de molid” dar care de fapt este tot sirop și o ”peltea din muguri de brad”, care tot un sirop mi s-a părut că este.

Așa că, am plecat de la rețeta bucătăreselor și anume:
Ingrediente:
400 g muguri de brad (am pus amestec de brad cu molid)
700 g zahăr
3 lămâi
gel fix 1:1 (4-5 pachete)
apă

Preparare:
Mugurii de brad se curăță și se spală în mai multe ape (ca la sirop). 

Mugurii spălați  se pun în oală și se adaugă apa rece cât să-i acopere (îi ținem presați cu mâna și turnăm apa) 

și lămâile tăiate felii subțiri. Se acoperă oala cu un capac și se lasă să fiarbă 10 minute. Se oprește focul și se lasă o noapte să se răcească.

A doua zi compoziția răcită se dă prin blender. 

Pasta rezultată se pune în alt vas, 

se adaugă zahărul 

se lasă să fiarbă circa 10 minute, se adaugă Gel fix-ul  cu care se mai fierbe 1 minut 

după care se pune dulceața în borcane.

 Se închid borcanele cu capace, se întorc cu gura în jos și se pun între pături până când borcanele sunt complet reci. Se scot și se așează în cămară.
Respectând întocmai această rețetă mie mi-a ieșit mai mult un gem 

cu gust pronunțat de lamâie și o ușoară aroma de brad, așa că am modificat rețeta după cum urmează, modul de preparare fiind același:
200 g muguri de brad
200 g muguri de molid
700 g zahăr
Apă cât să depășească mugurii cu 2 cm
O lamâie cu coaja curățată pe jumătate
1 plic de gel fix 1:1
Dulceața/gemul 

mi s-a părut mai bună după această rețetă, 

lămâia nu se simte prea pregnant, iar aroma de brad este deosebită. Consistența aduce mai mult a dulceață.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu