Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 4 iunie 2014

SIROP DIN MUGURI DE BRAD




Luna trecută m-am aflat la Sucevița, exact în perioada în care mugurii de brad sunt tocmai buni pentru sirop sau chiar pentru dulceață sau gem. Timp de aproape două săptămâni, când nu ploua, mergeam cu nora și nepoțica mea în pădure să culegem mugurii de brad, nepoluați, departe de șosea și civilizație.
Mugurii de brad (și/sau molid), sunt buni pentru sirop când au dimensiunea de 3-5 cm.  Sunt multe rețete pentru siropul de muguri de brad dar eu am ales să fac această rețetă cu mugurii fierți.

Ingrediente*:
1 kg de muguri de brad și/sau molid
3 litri de apă
1,5 kg de zahăr
Preparare:
Mugurii de brad 

se aleg, li se îndepărtează partea maro cu care mugurii sunt prinși de crenguțe

 și se spală bine în două trei ape. 

Se pun într-un vas încăpător împreună cu apa. Se pun la fiert și când dau în clocot se fierb la foc potrivit cam o oră. 

Se stinge focul, se acoperă vasul cu capac și se lasă cel puțin de seara până dimineața să se răcească și să treacă în apă toate substanțele nutritive si uleiurile din mugurii de brad. A doua zi se strecoară zeama lăsată și se storc bine mugurii, care se aruncă. 

Zeama rezultată (aproximativ 2-2,5 litri) are un aspect lăptos. 

Se pune din nou într-un vas, se adaugă zahărul și se fierbe cam o oră, până se îngroașă siropul și devine maroniu. 

Eu nu îl leg prea tare de aceea nu îl păstrez în borcane ci în sticluțe cu capac etanș. Se poate vedea consistența.

 Este bun în tratarea răcelilor, a anemiilor, întărește sistemul imunitar, dar poate fi consumat și de persoanele sănătoase, amestecat cu apă minerală sau plată, ca un sirop răcoritor.

PS

Am uitat să spun că l-am pus fierbinte în sticle (focul dat la minim și vasul cu sirop rămas pe foc) apoi l-am lăsat să se răcească între pături (cam două zile). 

*cantitățile sunt aproximative
La cules muguri

O șopârlă se încălzea la sorele de mai

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu