Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 22 iunie 2010

VARZA UMPLUTA I




Cand am fost ultima data la mama, cu cateva saptamani in urma am gasit una din cartile de bucate ale mamei, prima sa carte de bucate care este mai "batrana" decat mine. Desi este intr-o stare jalnica, nemaiavand coperti si lipsindu-i vreo 15 pagini iar foile sunt ingalbenite de vreme si casante (nu o mai vazusem demult pentru ca o imprumutase unei vecine iar cand a reusit sa o recupereze asta era starea cartii), am rasfoit-o cu grija si am dat peste multe retete care mi s-au parut interesante. Am gasit acolo cateva retete de varza umpluta si pentru ca este sezonul verzei de vara am incercat una dintre ele:
Ingrediente:
doua verze mici
500 g carnati proaspeti
2 oua
o felie de paine muiata in lapte si stoarsa
pasta de rosii (tomate)
1 l supa de carne
sare si piper dupa gust
smantana pentru servit


Preparare:
Intr-un vas potrivit se pune le fiert apa cu sare.
Se pune cate o varza, pe rand si se opareste, indepartand foile de pe margine fara insa a le desprinde de pe cotor:

Se continua operatia pana ramane doar mijlocul verzei. Se pun la scurs intr-o strecuratoare.
Se prepara compozitia:
Carnatii se scot din pielite

Se adauga painea muiata, cele doua oua, sare si piper dupa gust

si se omogenizeaza bine

Se scoate mijlocul de la varza, pastrand doar foile de pe margine

se aseaza cu lingura compozitia printre foile de varza, la mijloc punand mai multa compozitie iar pe margine lasand cateva foi neumplute:


Se reconstituie varza, ridicand foile

se leaga cu ata de bucatarie

si se aseaza intr-un vas termorezistent

Se pune pasta de rosii si se toarna supa fierbinte

Se acopera vasul si se da la cuptor pentru cca o jumatate de ora, dupa care se scoate capacul si se lasa sa se rumeneasca putin (inca aproximativ jumatate de ora, in functie de marimea verzelor.
Cand sunt gata se scot pe platou, se indeparteaza atele si se serveste cu smantana, taiata ca feliile de tort (eu le-am taiat in 4 fiind destul de mici


2 comentarii:

  1. Oh, stiu si eu despre varza umpluta, dar n-am avut curaj sa incerc pentru ca mi s-a parut migalos. Ai aratat ca se poate relativ usor. Iar umplutura imi place, ca n-are si orez in compozitie. Majoritatea retetelor vazute asa erau. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Elena,
    multumesc pentru comentariile constante si mii de scuze ca nu am raspuns la toate, dar de ceva timp am niste probleme (inclusiv de sanatate) si intru destul de putin pe internet.
    In ce priveste retetele de varza umpluta, celelalte doua erau cu varza scobita si cu umpluturi una ca de musaca si cealalta cu orez, ca la sramale si bineinteles oua!
    Iti doresc toate cele bune!
    Geta

    RăspundețiȘtergere