Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 25 mai 2011

SARAMURĂ DIN PULPE DE PUI


Este o reţetă pe care soacra mea, originară din Teleorman, o pregătea în special vara, cu pui din curte.

Ingrediente:

Un pui de preferat crescut în curte (eu am folosit pulpe de pui, cumpărate de la supermarket)
2 căciulii de usturoi
Cimbru
Sare şi piper
Un vârf de cuţit de şofran
Pătrunjel verde

Preparare:
Se spală pulpele de pui, se crestează şi se condimentează cu sare, piper şi usturoi zdrobit. Se lasă câteva ore să se marineze. Se şterg cu prosoape de hârtie şi se pun pe grătar. Între timp se prepară saramura: se zdrobeşte o căpăţână de usturoi cu sare mare. Se adaugă sare şi piper, cimbru si pătrunjel verde. Cine doreşte mai picant poate pune şi un ardei iute căruia i s-au scos seminţele şi nervurile şi a fost tocat mărunt. Se adaugă apă fiartă cu şofran şi răcorită.

Pulpele fierbinţi, scoase de pe grătar se pun in bolul cu saramură. Se poate servi cu turte moldoveneşti sau scovergi munteneşti.

Un comentariu:

  1. Mamma mia, ce bine arata ... Eu vin cu turta, ca-s moldoveanca, asta daca dai o pulpita la schimb... yamiii... e dimineata, dar mi s-a facut foame...

    RăspundețiȘtergere