Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

sâmbătă, 17 august 2013

CREIER PANE CU SOS DE SMANTANA SI USTUROI

Saptamana trecuta am gasit in hala de carne creier de vitel. Cum nu mai mancasem de mult (creierul pane se numara printre  preferintele mele culinare), imediat l-am cumparat. La inceput am vrut sa prepar  CARNATI DE CREIER DE VITELdupa reteta prezentata de Octavian Stoica in „De-ale gurii din batrani”, cap. MĂRTURISIRE VINOVATĂ, pag. 8, dar sincera sa fiu nu am inteles reteta. Asa ca am facut ce stiam mai bine: dintr-o jumatate am facut Creier pane, iar din cealalta jumatate Creier la capac si Creier cu ou (creierul a avut 650 g si l-am gatit pentru o singura persoana).
Ingrediente:
Un creier de vitel
2 oua
2-3 linguri cu faina
3-4 linguri cu pesmet
Sare si piper dupa gust
Ulei pentru prajit
Pentru sos:
3-4 catei de usturoi
Patrunjel verde
3-4 linguri pline cu smantana
Sare si piper
Preparare:
Creierul
se spala in multe ape reci pentru a se elimina tot sangele, dupa care se pune in frigider  intr-un vas cu apa rece (chiar si cu cateva cuburi de gheata) . Dupa cateva ore se scoate si, cu grija, se indeparteaza pe cat posibil toate pielitele si eventual cheagurile de sange care au mai ramas.
Intr-un vas se pune la fiert apa cu sare. Cand apa este pe punctul de a fierbe se pune creierul, se amesteca cu grija sa nu se sfarame si se fierbe 10 minute la foc domol. Se scoate si se lasa sa se raceasca dupa care se taie felii cam de 1 cm grosime.
Feliile de creier se dau prin faina,
 apoi prin ou batut cu sare si piper
 dupa care se dau prin pesmet si se prajesc in ulei incins
cate 2 minute pe fiecare parte.

Se scot pe hartie absorbanta pentru a se elimina surplusul de ulei.
Pentru sos, cateii de usturoi cu frunzele de patrunjel, sare si piper se pun in robot si se mixeaza pana se sfarama bine.
Se adauga cate o lingura de smantana si se mixeaza in continuare.
Se aseaza intr-un bol (chiar daca pare destul de lichid) si se da la rece pentru minim ½ de ora.
Se serveste cu bucatile de creier pane si eventual cu cartofi prajiti (eu fara, pentru ca sunt la regim).
Este un deliciu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu