Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

sâmbătă, 24 august 2013

UNT DE ICRE




Este o alternativă la binecunoscuta salată de icre, care se prepară mult mai ușor și care poate fi pregătit din timp, pentru un eveniment,  deoarece poate fi  păstrat în congelator chiar și o lună. Rețeta am găsit-o pe un blog rusesc  postată de Mașa, am încercat-o și mi-a plăcut, deci v-o recomand.

Ingrediente:
100 g unt, la temperatura camerei
2 lingurițe (sau mai mult, dacă nu sunt sărate) de icre
O linguriță de zeamă de lămâie
Facultativ: ceapă, măsline, icre pentru décor

Preparare:
Untul, la temperatura camerei, se amestecă puțin cu o furculiță pentru a se aera.

 Se adaugă câte puține icre (de preferință desărate),

 și zeama de lămâie, 

amestecând bine după fiecare adăugare, pentru a se omogeniza. Crema de icre se pune într-o formă de silicon 

sau pe o folie de aluminiu și se adună sub formă de sul, se pune la frigider timp de  3-4 ore, pentru a se întări untul. Când untul s-a întărit, se scoate din formă (dacă este sul, se taie felii) 

 și se decorează cu ceapă, măsline etc (eu am pus un ”moț” de icre negre daneze.

 Merge foarte bine cu pâine de secară.


2 comentarii: