Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

joi, 22 august 2013

PILAF DIN GĂINĂ DE CURTE

Am avut de la mama o găină de curte grasă și bătrână. O jumătate am gătit-o acum ceva timp iar cealaltă jumătate ieri. Am hotărât să fac ceea ce le plăcea foarte mult soțului și băieților mei, cand erau mici: supa cu găluștele de griș  și pilaf de găină.


Ingrediente:
Carne de găină (de curte, dacă este posibil)
O ceapă
Un morcov
Rădăcină de țelină
Rădăcină de pătrunjel
O cană cu orez
Sare și piper după gust.
Preparare:
Carnea, tăiată bucăți potrivite se spală și se pune la foc în apă rece cu sare. Deși  pe căldura asta puteam folosi oala sub presiune, am hotărât s-o fierb pe ochiul aragazului, îndelung, la foc domol, așa cum făcea și mama, cu ani în urmă.
Am pus carnea la foc, am deschis larg fereastra și am plecat din bucătărie închizând  ușa după mine. Din când în când mergeam în bucătărie să verific: aruncam spuma și dacă scădea prea mult mai adăugam apă. După vreo 2 ore am început să verific dacă este fiartă carnea: dacă piele de la aripă este moale, atunci sigur, carnea este fiartă.  Când carnea era aproape gata am adăugat legumele: ceapa întreagă, doar curățată de coajă, la fel și rădăcinoasele. Am lăsat să fiarbă și acestea.
Între timp, am pus orezul în cratiță împreună cu puțină grăsime de găină de pe supă. Am amestecat mereu până s-a albit orezul,
apoi am adăugat câteva polonice cu supă, luate de deasupra, cu tot cu grăsimea ce se adunase. Am pus supă cât să acopere orezul cam de 3 degete. Am lăsat să fiarbă încet.
 Din când în când mai amestecam în orez și mai completam cu supa din oală. Când orezul a înflorit, se adaugă morcovul fiert în supă și tăiat cubulețe.  Am potrivit de sare și piper.
Deasupra am așezat bucățile de carne fierte, scoase din supă și ficatul crud al găinii. Am mai presărat puțin piper
și am dat cratița la cuptor până s-a rumenit frumos carnea.
Am scos și celelalte legume din supă (pe care le-am aruncat) și am pus găluștelele de griș (rețeta aici)
Am servit pilaful cu o salată de varză murată, de vară, dar merge și cu alte murături sau salate, în funcție de anotimp.
Deși pentru o tânără gospodină pare greu de făcut, este de fapt o mâncare care aproape ”se face singură”, doar rețeta pare lungă!


Un comentariu: