Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 13 august 2013

VARZĂ MURATĂ, DE VARĂ

Acum ceva timp am postat o rețetă de castraveți murați, de vară, așa cum o știam de la mama mea, rețetă care s-a bucurat de oarece popularitate.
Azi voi posta o rețetă de VARZĂ MURATĂ, DE VARĂ, așa cum o știu, de foarte mulți ani, de la soacra mea, Doamna Rădița:
Ingrediente:
o varză (1-1,5 kg)
un morcov
2 linguri de sare mare, pentru murături
Preparare:
Varza se toacă foarte fin (eu am folosit vechea mea răzătoare Börner),
morcovul se dă pe răzătoarea mare.
Se adaugă  cele două linguri cu sare și se freacă în mâini până când varza se înmoaie și începe să lase zeamă.
Se pune cu tot cu zeama lăsată, într-un borcan, presată foarte bine. Deasupra se pune ceva greu (soacra mea punea o piatră spălată foarte bine și învelită în celofen) eu am pus un borcănel mic, umplut cu apă.
Se acoperă borcanul cu o farfurioară și se ține în bucătărie 2-3 zile, după cât este de cald, timp în care varza se va mura, (când nu mai este spumă deasupra, varza este murată), după care se astupă borcanul și se păstrează în frigider chiar și o lună.
Se poate folosi la o salată foarte bună, sau pentru a prepara varza calită, rață pe varză, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu