Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

duminică, 19 aprilie 2009

PORUMBEI SI PAINE DE CASA


Acum catva timp am gasit pe un blog porumbei facuti din aluat de cozanac si mi-am adus aminte ca si mama facea si impodobea cu ei pasca si colacii.
Eu mi-am facut pentru pasti o paine cu seminte si am facut si cativa porumbei care m-am gandit ca vor da bine langa ouale de Pasti.
Iata reteta:
INGREDIENTE
500 g faina
2-3 lingurite de zahar
250 g lapte
2 oua
25 g drojdie
1/2 lingurita sare
2-3 linguri de ulei
seminte de floarea soarelui, mac si susan
Preparare
Se pune drojdia cu zaharul si 1/2 din cantitatea de lapte la loc caldut, ca sa se umfle. Cand s-a umflat se toarna peste faina, se adauga cele 2 oua frecate putin cu sare, restul de lapte si se framanta pana se fac basici ungand din cand in cand mainile cu ulei. Se lasa la crescut pana isi dubleaza volumul.
PORUMBEII: se ia putin aluat si se face un sul care se innoada. dintr-un capat se modeleaza capul porumbelului (ii punem ochi din piper) iar din celalalt capat ii facem coda.
pentru paine, impartim aluatul in doua, facem rulouri pe care le rasucim si le asezam in tava unsa cu ulei si tapetata cu seminte.
Se da la cuptor pentru cca 45 min.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu