Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 15 ianuarie 2010

PRĂJITURA LIŢI – cu crema de migdale




Ingrediente:
Blat:
6 albuşuri
180 g nuci sau migdale măcinate (eu am pus 100 g nuci şi 100 g migdale)
180 g zahăr (eu am pus 9 linguri ≈ 100 g)
3 linguri de făină (eu am pus una cu vârf)
Esenta de migdale
Crema:
6 gălbenuşuri
9 linguri de zahăr
300 ml lapte (eu am pus 200 ml)
Un pachet de unt la temperatura camerei (eu am pus 200 g unt de casa de la mama nurorii mele)
100 g migdale măcinate
Un flacon esenţă de migdale
În plus eu am pus 50 ml coniac si 5 g gelatină
Preparare:
Blat:
Se bat albuşurile cu un praf de sare, după care se adaugă câte o lingură de zahăr până se obţine o spumă tare.

Se adaugă nucile şi/sau migdalele măcinate,

făina şi câteva picături de esenţă de migdale.

Se toarnă compoziţia in tava tapetată cu hârtie de copt

si se coace în cuptorul preâncălzit , la foc mediu cca 20-25 minute.


Crema:
Cele 6 gălbenuşuri se bat cu zahărul până îşi dublează volumul şi se albesc.

Laptele se încălzeşte şi se toarnă în fir subţire peste ouă.

Se pune pe baia de abur şi se fierbe până se îngroaşă puţin, astfel încât trăgând o dungă cu degetul pe spatele lingurii aceasta îşi păstrează forma.

Se lasă să se răcească puţin. Între timp untul se freacă spumă.

Gelatina se pune la înmuiat cu puţină apă rece, se topeşte pe baia de abur şi se toarnă in fir subţire peste crema de ouă răcită. Se toarnă crema lingură cu lingură peste spuma de unt şi se amestecă bine după fiecare lingură.

Se adaugă migdalele măcinate,


coniacul


şi esenţa de migdale şi se amestecă.


Montare:
Se desface blatul de pe hârtia de copt şi se aşează pe platou (l-am pus inapoi in tava in care a fost copt).

Se aşează crema peste blat şi se presară cu cacaoa sau cu ciocolată rasa





2 comentarii:

  1. Eu sint innebunita dupa prajiturile cu migdale, iar daca m-ai are si coniac in ea... yamiii, fur o feliuta si o asez linga cafeluta mea calda...

    RăspundețiȘtergere