Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 2 octombrie 2012

CARTOFI PANE


Rețeta este din ”ALBUMUL LITERAR GASTRONOMIC  editat  de revista VIAȚA ROMÂNEASCĂ, București, 1982, album ”propus, cules și scris de : OCTAVIAN STOICA; MARIUS VULPE și alții.
Rețeta se găsește la pagina 243.

”Ingrediente:
1 kg de cartofi
80 g pesmet
30 g sare
2 ouă
150 ml ulei
1 g piper
 
Preparare:
Se fierb cartofii în coajă.
Unul dintre cartofi s-a sfaramat; asa ca am folosit doar 3
 
Se curăță,
 
se taie felii de grosime potrivită,
 
 se presară cu sare și piper,
 
se dau prin ouă bătute
 
și pesmet
 
și se prăjesc
 
pe ambele părți, în untdelemn bine încins până se rumenesc frumos.

Se servesc fierbinți și – cine preferă – stropiți cu unt topit sau smântână deasupra.”

 

Spre deosebire de rețeta originală, eu am folosit și cimbru uscat alături de sare și piper iar cantitățile le-am înjumătățit.
 I-am servit, cu bucățele de unt deasupra,  drept garnitură lângă un cotlet de porc și cu un ardei kapia copt, stropit cu sare, oțet și ulei.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu