Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 15 ianuarie 2014

ENGLISH CAKE

Dintre dulciurile care s-au bucurat de succes între copiii mei şi prietenii lor  la sărătorile de iarnă care deabia au trecut, a fost şi acest chec cu fructe uscate. Pe lângă gustul deosebit de fin mai are o calitate, aceea de a se păstra proaspăt până la 6 săptămâni (cum scria in revista de unde am luat reţeta). Eu l-am servit după vreo 2 săptămâni de la preparare şi a fost la fel de  proaspăt şi aromat ca în prima zi.

Ingrediente:
200 g stafide (am pus vreo 300-400 g stafide aurii şi brune)
2 caise deshidratate (am pus mai multe)
3 smochine deshidratate (am pus prune uscate, ananas confiat, merişoare şi agrişe uscate)
200 g unt
200 g zahăr
4 ouă
Coaja rasă de la o lămâie
4 linguri cu rom
300 g făină
3 linguriţe praf de copt
80 g coajă de citrice glasată şi tocată (am pus dulceaţă de coji de portocale)
5-6 linguri cu lapte
zahăr pudră  (nu am pus)

Preparare:

Fructele uscate se lasă să se înmoaie în cele 4 linguri cu rom. 

Se încinge cuptorul la 200 0C. Se  scurg fructele şi se taie cuburi caisele, prunele, ananasul. Untul se bate cu zahărul. Se adaugă pe rând ouăle, apoi coaja de lămâie,romul, urmate de făina cemrnută împreună cu praful de copt. La final  se adaugă fructele şi coaja de citrice glasată şi, în funcţie de consistenţa aluatului se adaugă câteva linguri cu lapte (aluatul trebuie să fie destul de tare). Se aşează aluatul într-o tavă de chec unsă, se  nivelează şi se dă la cuptor pentru 40-50 de minute, până se rumeneşte uşor. 

Se scoate din tavă şi se lasă să se răcească 3 ore. 

Se pudrează cu zahăr şi se decorează cu smochine uscate (eu am renunţat la această parte).


Un comentariu:

  1. Am pregatit de mai multe ori chec cu fructe uscate,dar reteta continea la ingrediente si doua banane.Voi retine oricum si reteta dumneavoastra.Un an bun,cu sanatate si multe impliniri.
    Olivia

    RăspundețiȘtergere