Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

luni, 26 ianuarie 2015

GĂLBIORI CU SMÂNTÂNĂ

Anul trecut, la începutul lui septembrie, când am fost la Răduți, am găsit în piață doi băiețași care voiau să vândă vreo 2-3 kg de gălbiori. Cum la Sucevița în pădure am găsit foarte puțini, i-am cumpărat imediat pe cei de la copii, chiar dacă nu erau chiar foarte curați. Ajunsă acasă ajutată de nora mea i-am curățat, i-am spălat sub jet de apă, i-am opărit  în apă puțină, i-am scurs și după ce s-au răcit, i-am pus la congelator și i-am adus la București.
Zilele trecute am scos una din pungile cu gălbiori congelați (am avut 3 pungi cam de ½ kg fiecare) și i-am făcut cu smântână.


Ingrediente:
½ kg gălbiori
O cepă
2-3 căței de usturoi
½ l de supă de zarzavat sau de pui
300 ml smântână
O linguriță cu făină sau mai bine cu amidon de porumb
Pătrunjel verde
Sare și piper după gust

Preparare:

Gălbiorii 

se pun la fiert cu supa, o ceapă fin tocată, un cățel de usturoi și câteva fire de pătrunjel verde. 

Se fierb la foc potrivit până scade aproape tot lichidul. Smântâna se amestecă cu făina sau amidonul și se pune peste gălbiori. 

Se amestecă bine și când au dat din nou în clocot se condimentează cu sare, piper și un cățel de usturoi fin tocat și se oprește focul. 

Se servesc fierbinți cu pătrunjel verde și mămăligă sau pâine. 


2 comentarii:

  1. Oare cand pregatiti asa bunatati nu ma chemati si pe mine ? Stiti bine ca sunt mare amatoare de ciuperci, si cand te gandesti ca nu stau nici la mare distanta de Dumneavoastra....

    RăspundețiȘtergere