Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 19 iunie 2009

DELICIU CU CIOCOLATA SI FRUCTE...A LA LISSA



Pentru ca de curand mi-am cumparat o tava de chec cu fund rotund si voiam sa fac ceva in ea (initial m-am gandit ca pot face o terina), am vazut pe blogul Lissei un desert care mi-a atras atentia: Deliciu cu ciocolata si capsuni. Deoarece capsunile sunt “pe terminate”, am adaptat reteta si iata ce am facut:

Pentru blatul de biscuit am pus asa
125 g biscuit (am folosit'' Petit beure'')
100g migdale,
100g unt
100 g ciocolata alba,
Am macinat migdalele (in robot), biscuitii la fel,


am topit untul, am topit ciocolata si am amestecat bine toate ingredientele impreuna.

In tava de chec cu fundul rotund, am pus folie si am imbracat peretii cu aceasta compozitie (poza mi-a iesit neclara, asa ca n-o pun).

Am pregatit un jeleu de portocale si lamai (reteta aici: )
Pentru crema
3 oua intregi,
6 lg zahar,
250ml frisca lichida,
100g ciocolata neagra,
4 linguri Wembley London Dry Gin,
10 g gelatina hidratata in 4 lg de apa.
Ouale impreuna cu zaharul le-am batut pe baie de abur pana am vazut ca isi dubleaza volumul si se ingroasa, le-am lasat deoparte sa se raceasca.

Frisca am batut-o bine pana s-a intarit ,apoi am amestecat cu crema de oua si am mixat bine.
Am impartit compozitia in doua, intr-o parte am pus ciocolata topita, jumate din gelatina hidratata, am amestecat bine si am pus apoi crema in tavita de chec.
Peste crema am pus jeleul de portocale si vreo jumatate de kg visine carora le-am scos samburii, le-am scurs de sucul lasat si am dat la congelator 15 minute pana s-a intarit.
Peste jeleul de portocale am pus jumatatea cealalta de crema in care am amestecat cele 4 lg cu Wembley London Dry Gin si restul de gelatina.
Deasupra am pus un rand de biscuiti si am dat la frigider.

A doua zi, am intors roll-ul,

L-am pus pe o tava cu hartie de copt (n-am avut un grata rasa de mare) si am imbracat in glazura de ciocolata facuta din 100ml frisca si 150 g ciocolata.
Ciocolata se topeste pe baie de abur impreuna cu frisca si apoi se pune peste prajitura.
Deasupra am ornat cu fructe trase in sirop de zahar si cu carlionti de ciocolata alba.
Am mutat prajitura pe platou:



Si am servit-o copiilor mei




Nora si baiatul meu nu mai pridideau cu laudele…
Multumesc Lissa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu