Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 14 martie 2012

CHEC NUNUŢA*

Ingrediente:
5 ouă
O ceaşcă cu zahăr
O ceaşcă cu făină
½ ceaşcă de ulei
O lingură plină cu cacao
Coajă rasă de lămâie

Preparare:

Se bat albuşurile bine de tot, se pune câte puţin zahărul şi se bate în continuare, alternând cu gălbenuşurile puse tot pe rând.

Se adaugă coaja rasă de lămâie şi uleiul câte puţin, amestecând uşor.  Se iau 2 linguri din cocă şi se amestecă cu cacao. Se toarnă compoziţia de ouă în 2 tăvi mici de chec, bine unse cu ulei iar deasupra se pun amestcul cu cacao întinzând cu furculiţa dintr-un capăt în altul.
Pentru ca nurorii mele nu-i place cacaoa, am pus dasupra bucăţele de rahat date prin făină, stafide, miez de nucă, migdale.

Se coace în cuptorul prîncălzit. 

*Reţeta aceasta  este din  „Cartea de bucate alese” de Didi Balmez, ediţia 1981 şi am făcut-o de nenumărate ori.
Ba chiar, când erau în liceu, o făceau şi băieţii mei, dacă eu eram la servici sau plecată din oraş  şi ei aveau chef de ceva dulce.
Din cantităţile de mai sus ies două checuri mici. pentru două checuri mari am dublat cantităţile.
Îmi pare rău că de data aceasta am ars puţin checurile, însă la gust au fost delicioase.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu