Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 9 martie 2012

SFINŢIŞORI MOLDOVENEŞTI DE POST...SURPRIZĂ

Anul acesta din motive obiective (diabet şi “singur acasă”), nu am făcut sfinţişori.  Am găsit însă reţeta postată de mine acum 3 ani  pe “Culinar”
Pentru că cei 40 de mucenici au căzut şi anul acesta în post şi mi s-a părut că ar fi cam fazi, iată ce am făcut:
Plecând de la o reţetă de “coronitele fragede” găsită pe internet, am transformat-o de post, am umplut mucenicii cu dulceaţă, nuci, stafide etc, şi reteta a devenit:
Ingrediente:
3 pahare cu făină
o cană de apă călduţă
jumatate de lingură cu drojdie uscată
jumatate pahar cu ulei
o lingură şi jumătate de zahăr
jumătate de  linguriţă cu  sare
50 g margarină topita
dulceaţă de trandafiri (sau alta)
nucă măcinată mai mare
stafide,
arome 
Preparare:
Se pune drojdia, o linguriţă din cantitatea de zahăr  şi vreo 3 linguri de apă călduţă  într-o căniţă şi se amestecă.
Într-un castron se pune făina, şi se face o groapă în mijlocul făinii, şi-acolo se pune amestecul de drojdie.
Peste cca 3 minute se pune şi sarea, restul de zahăr, restul de apă, uleiul şi se omogenizează.
În mod normal, făina ar trebui sa fie suficientă, dar dacă aluatul este cam cleios, se mai adaugă făina, dar câte puţin.
Dupa ce se amestecă cu lingura de lemn, se frământă  cu mâinile, date prin făină.

Trebuie frământat foarte bine, ideal ar fi să fie la robot, dar se poate frământa şi cu mâna.
Aluatul se lucrează uşor, este foarte maleabil.
După ce se frământă se pune la loc călduţ  pentru 30 de minute iar deasupra se pune o cârpă umedă.
După 30 de minute aluatul se răstoarnă pe masă, nu trebuie frământat din nou ! se împarte în 12 bucăţi  cărora li se dă forma de bilă, daca se poate cât mai egale.

Se ia cate o bilă, se întinde cu sucitorul, mai lunguiaţă, nu rotundă  şi se unge cu margarina topită.

Peste unele am pus dulceaţă de trandafiri şi nucă măcinată mai mare la robot, peste altele am pus nucă, stafide şi scorţişoară iar peste altele nucă şi ornamente mici, rotunde de ciocolată. Am rulat şi răsucit foile, mai cu grijă să nu iasă umplutura le-am dat forma de 8 şi dupa ce i-am uns cu apa cu zahar am presărat nuci şi i-am dat la cuptor.
Au crescut foarte frumos.

După ce i-am scos din cuptor i-am uns cu miere subţiată cu sirop de zahăr şi i-am mai presărat cu nucă sfărâmată şi iată ce a ieşit:


Aici se găseşte varianta  de sfinţişori moldoveneşti  de frupt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu