Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

luni, 29 iulie 2013

SALATA DE VINETE CU ARDEI SI DOVLECEI COPTI

Este o salata fina, fara miros si gust persistent de ceapa, se prepara cu mai putina munca decat cea obisnuita, de vinete, iar legumele (dovleceii, ardeii, ceapa  si vinetele) coapte, precum si ierburile folosite vor crea o combinatie foarte aromata si rafinata. 

Ingrediente:
O vanata mare
un ardei gras mare
2 dovlecei verzi "zucchini"  sau obisnuiti
o ceapa mica
sare
cimbru uscat
ierburi de Provence
ulei de floarea soarelui
usturoi(optional) (eu nu am pus)
maioneza (optional) (eu nu am pus) 

Preparare:
 Se pun in cuptor (eu am sacrificat o tava de la un aragaz vechi, pe care o folosesc doar la copt legume), pe o tava, vanata si ardeiul sa se coaca pe raftul cel mai de jos al aragazului.
 
Intre timp se pregatesc dovleceii: pe cei mai mari i-am curatat de coaja si i-am taiat in doua, pe lungime. Pe cei mici, in floare,
 
i-am spalat si i-am taiat si  pe ei in doua. I-am asezat intr-o tava tapetata cu hartie de copt, i-am presarat cu sare mare, cimbru si ierburi de Provence, am asezat si ceapa (cu tot cu coaja)  si am pus tava in cuptor, pe un raft superior (chiar cel mai de sus).
 
Se intoarce ardeiul si vanata sa se coaca uniform.
Cand legumele s-au copt (dupa vreo 40-45 de minute) se scot tavile din cuptor, vanata se curate de coaja si se lasa sa se scurga pe un plan inclinat. Ardeiul se curate de coaja, cotor si seminte. Dovleceii si ceapa se  lasa sa se raceasca.
 
Dovleceii emana un miros foarte placut de la ierburile aromatice.
Dupa ce vanata s-a scurs bine  si celelalte legume s-au racit, dovleceii si ceapa coapta, curatata de coaja, se pun in robot si se mixeaza bine.
 
Se adauga vinetele scurse si ardeiul copt,
adaugand  treptat si cateva linguri de ulei.
 

 
Cine doreste poate  adauga un catel de usturoi  si/sau maioneza. 
Se potriveste de sare (daca mai necesita) si se da la rece pentru cateva ore, sa se patrunda aromele si sa se raceasca bine.
 
Se decoreaza dupa preferinta, cu rosii sau fasii de ardei copt.

Se serveste dupa ce s-a racit bine in frigider.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu