Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 28 noiembrie 2014

FLEICĂ DE PORC ÎNĂBUȘITĂ, CU PRUNE USCATE

Când eram copil, mama pregătea în preajma Bobotezei acest fel de mâncare, cu carne afumată, doar pentru tata și pentru vecinul și prietenul mai în vârstă al părinților mei, Conu’  Mitică Berijan, ambii (tata și  Conu’  Mitică) născuți în ținutul Herța, deci cred că mâncarea are origini rusești sau ucrainene.
Mama și Mama Luța, soția lui Conu’  Mitică nu puneau gura pe un așa fel de mâncare și din solidaritate cu doamnele, nici eu, însă astăzi, după ce am preparat-o eu și am mâncat-o, mi-am dat seama ce-am pierdut toate... O bunătate...!
Mi-am amintit despre acest fel de mâncare văzând pe blogul prietenului meu ucrainean Sergej, un fel asemănător, însă cu carne de miel, zahăr, făină.
Eu am luat de bază rețeta mamei, așa cum și-a amintit-o, însă i-am adus unele modificări: am folosit fleică în loc de carne afumată și în loc de mămăligă am servit-o cu câteva găluște asemănătoare cu cele de griș pentru supă.

Ingrediente:
300 g feică
O lingură cu ulei
2 cepe mici
Un morcov
2-3 căței de usturoi
O lingură cu pastă de roșii
100 g prune uscate (neafumate)
50 ml vin
Sare, piper, o foaie de dafin
Pătrunjel verde sau uscat
Pentru găluști:
Un ou
2 linguri griș
O linguriță cu făină
Sare și piper

Preparare:
Prunele se pun la înmuiat în vin.

Carnea se taie bucăți potrivite

 și se pune la prăjit într-o lingură cu ulei. 

Ceapa se taie peștișor și când carnea s-a înmuiat se adaugă peste aceasta. Se sărează ușor și se amestecă să se înmoaie. Se adaugă morcovul tăiat rondele subțiri, 

apoi usturoiul tocat. 

Se amestecă ușor să se moaie puțin. Se adaugă pasta de roșii 

și apă caldă cât să acopere carnea și legumele. Se face focul mic, se acoperă cratița cu capac și se lasă să fiarbă înăbușit.
Când carnea este moale,se adaugă prunele cu tot cu vinul în care s-au înmuiat,se sărează și se pipărează după gust, se adaugă pătrunjelul tocat și se mai fierbe câteva minute.

Găluștile se prepară la fel cu cele pentru supă, doar că se adaugă și o linguriță de făină. Se fierb în apă cu sare și când sunt gata se scot pe o strecurătoare.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu