Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 10 noiembrie 2009

TORT CU JELEU DE LAMAIE



Ingrediente:

blat
300 g biscuiti
100 g alune nesarate, prăjite
100 g zahar
100 g unt moale

cremă
500 g crema de brânză
200 g zahăr
400 g smantana fermentata
30 gr gelatină
suc şi coajă de la 1 lamaie
50 ml. lichior de lamaie
2 plicuri de vanilie

jeleu
300 gr.apa
suc şi coajă de la o lamaie
suc şi coajă de la o portocala
100 gr.zahar
1/2 capsulă de esenta de lamaie
50 ml. lichior de lamaie
1 plic de gelatină

Preparare:

Blat:
Din alune si zahar se prepara alunele caramelizate, dupa reteta de aici. Puneti în robotul de bucătărie biscuiţii si alunele caramelizate si sfaramati-le. Untul se topeste si se amesteca cu biscuitii si alunele caramelizate. Puneti pasta in forma de tort si presati-o in forme de blat.

Cremă:
Amestecati brânza cu zahărul. Se adaugă smântână, vanilie, sucul, coaja şi lichiorul de lamaie. În cele din urmă, se adauga gelatina, topita pe baie de apă, dupa ce a fost inmuiata in putina apa rece. Turnati crema peste blat şi se lasă timp de 1 oră în frigider.

Jeleu:
Se face un sirop din apa, zahar,coaja si zeama de lamiae si de portocale, care se fierbe pentru câteva minute. Scoateţi coaja şi adaugati restul de ingrediente. Lasati sa se racoreasca si dati de la frigider. Cand incepe sa se gelatinizeze, se toarna jeleul peste crema de branza. Se lasă tortul pentru câteva ore la frigider si se orneaza dupa dorinta.


Eu l-am ornat cu frunze de ciocolata, samburi de rodie si felii de lamaie confiate: feliile de lamaie le-am tinut cca o ora in apa rece. Le-am scos, le-am lasat putin sa se scurga si le-am fiert cateva minute intr-un sirop gros de zahar (o parte apa si o parte zahar). le-am scos din sirop si le-am lasat sa se scurga cca o ora, dupa care le-am trecut prin zahar tos.

2 comentarii:

  1. Foarte frumos decorat!
    Trebuie sa fie si bun...imi plac torturile cu blat de biscuiti si aroma de fructe!
    Felicitari!
    o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Deosebit de frumos tortuletul, felicitari, m-as fi abonat la o feliuta.Un week-end frumos!

    RăspundețiȘtergere