Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

sâmbătă, 24 iulie 2010

PRAJITURA CU CAISE, DIETETICA


Reteta este din cartea de bucate a mamei mele, insa eu am modificat-o dupa cum urmeaza:

Ingrediente:
450 g faina
150 ml ulei
3 oua
200 g zahar
150 ml apa (lapte)
½ lingurita de bicarbonate
1 kg caise


Preparare:
Caisele se taie in doua si li se scot samburii.

Se bat bine ouale cu zaharul,

se adaauga cate putin ulei si se freaca bine cu lingura de lemn (eu am folosit mixerul),

apoi se pune apa (laptele) si se amesteca, apoi faina cu bicarbonatul si se incorporeaza bine.


Se unge tava cu unt, se pudreaza cu faina, se toarna compozitia si se intinde in toata tava.

Deasupra se aseaza jumatati de caise una langa alta, puse cu taietura in sus.
Se pune tava in cuptor sa se coaca la foc potrivit.
Cand este gata, se scoate tava si se taie patrate in asa fel incat in fiecare patrat sa fie cate o jumatate de caisa.
Reci, se pudreaza cu zahar pudra.

VARIANTA MEA:

Am folosit 300 g faina (pentru partea alba) si 100g faina amestecata cu 50 g cacao (pentru partea maro)
Inainte de a pune faina am impartit compozitia in 3. In 2/3 am adaugat faina si am pus compozitia in tava. Intr-o treime am adaugat faina cu cacao si am pus aluatul maro peste cel alb,
apoi caisele.

In fiecare caisa am pus cate o migdala si am presarat putin zahar brun.


Deasupra nu am mai presarat zahar pudra:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu