Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 25 octombrie 2011

AJVAR, ZACUSCA FĂRĂ CEAPĂ

Este un fel de mancare specific bucătăriei bulgăreşti şi nu numai, ci se prepară în toată regiunea balcanică, purtând diverse denumiri în funcţie de regiune. Ajvar este denumirea macedoniană. Se consumă atât proaspătă cît şi conservată, cu diverse adaosuri de condimente: pătrunjel verde, usturoi, turmenic, piper, foi de dafin etc.
Poate fi folosită ca bază pentru diferite alte aperitive şi sosuri, în amestec cu: pătrunjel verde tocat mărunt, praz, sau bucăţele de nuci şi/sau maioneză.
Ingredientele de bază sunt vinetele şi ardeii copţi.
În fucţie de preferinţe, proporţia între aceste două ingrediente variază: 1/3 vinete şi 2/3 ardei, 1/3 ardei şi 2/3 vinete etc. Eu am folosit următoarele 

Ingrediente:

2 kg ardei kapia amestecat cu gogoşar
2 kg vinete
200 ml ulei
2 linguriţe oţet de mere
O linguriţă de zahăr (pentru varianta dietetică am folosit fructoză)
Sare după gust
Orice alte condimente doriţi din cele enumerate mai sus. (Eu nu am pus decât sare) 

 Preparare: 

Vinetele se coc, se curăţă de coajă şi se pun la scurs.

Ardeii se coc şi se curăţă de coji, cotoare şi seminţe.

Se pune uleiul la încins. Se adugă vinetele şi ardeii daţi prin maşina de tocat sau la robot. După cca 10 minute se potriveşte de sare, zahăr, oţet şi celelalte  condimente.


Se pune fierbinte în borcane şi se autosterilizează (între pături).
Salata de ajvar cu praz


Este foarte bună, mi se pare chiar mai bună decât salata de vinete românească. Încercaţi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu