Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

duminică, 30 octombrie 2011

MARMELADA DE MANDARINE

Ingrediente:
1.5 kg mandarine, 
 900 g de zahăr (am pus cam 200 g fructoză)*
o portocală  (nu am pus) şi
o lămâie
10-15 cuişoare,
10 boabe de ienibahar şi piper negru, (am pus doar câteva boabe de ienibahar)
un pic de  nucşoară
în plus, am pus o steluţă de anison stelat

*cantitatea de zahăr şi implicit şi de fructoză depinde şi de cât de dulci sunt fructele. Ale mele au fost foarte acre.



Preparare:
Se spală fructele, se înţeapă din loc în loc cu o scobitoare sau cu furculiţa şi se pun într-un vas cu apă rece.  Se aduc la fierbere. Se scurge apa. Se pun din nou în apă rece, se aduc la fierbere din nou şi se  scurg iar. Se repetă operaţia de 3 ori. Se lasă să se răcească.

Se taie fructele în jumătate, se scot sâmurii şi se taie în segmente, inele şi jumătăţi, după cum doriţi.
Se transferă într-o cratiţă cu fundul gros, împreună cu sucul, care rezultă prin tăiere, se adaugă  zahărul (fructoza)  şi condimentele  şi se pun la fiert.

Se aduce  la fiebere, amestecând, se reduceapoi  focul şi se fierbe până se îngroaşă (aproximativ 50 de minute). Cu 5-10 minute înainte de a fi gata se adaugă în gemul care fierbe jumătăţi de felii  de lămâie (eu am pus lamaia de la început, o dată cu mandarinele).
Se pune fierbinte în borcane sterilizate.




Un comentariu: