Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

duminică, 1 decembrie 2013

PIURE DE BOB CU CEAPĂ CARAMELIZATĂ

Deşi astazi este Ziua Naţională şi conform noilor „tradiţii” se mănâncă fasole cu ciolan, eu vă propun o variantă de post: în loc de fasole - bob şi în loc de ciolan, ceapă caramelizată. Vă asigur că este la fel de gustoasă.
Ingrediente:
Un pumn de bob
Un morcov
2-3 căţei de usturoi
3-4 cepe
4-5 linguri cu ulei (poate fi şi de măsline)
2-3 linguri cu ulei de floarea soarelui
O linguriţă cu zahăr
Sare şi piper după gust
Un vârf de cuţit cu boia de ardei(după gustul fiecăruia, dulce sau iute)
Preparare:
Bobul se fierbe ca aici,  împreună cu o cepă tocată şi un morcov. După ce a fiert şi s-a răcit,

 se pune într-un blender (sau se dă de 2 ori prin maşina de tocat cu sită mică), împreună cu cei 2-3 căţei de usturoi, 

turnând câte o lingură de ulei până se obţine o pastă fină. 

Se potriveşte de sare şi piper şi se pune într-un bol.  Celelalte cepe se toacă „peştişor” şi se rumenesc în ulei de floarea soarelui. 

Când ceapa începe să capete culoare se pune o linguriţă cu zahăr şi se amestecă repede. Se toarnă peste piureul de bob iar deasupra se presară boia de ardei.





2 comentarii:

  1. Si acest bob de unde se poate procura , ca eu n-am vazut , sau n-am fost atenta ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am cumpărat bobul acum câteva luni din piaţă de la Rădăuţi şi a fost destul de scump dar săptămâna trecută am văzut în Bucureşti, în piaţa Rahova, acolo unde sunt şi fasole de vânzare şi avea cam acelaşi preţ cu fasolea (11 lei/kg). Mai poti încerca la magazinele cu produse arăbeşti sau la Megaimage, unde au şi linte.

      Ștergere