Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

duminică, 18 noiembrie 2012

SEMILUNE CU NUCI – TAMARA

Pe la mijlocul anilor 80, Lili, secretara mea s-a măritat și când a rămas însărcinată a renunțat la ”navetă” și a rămas  în satul natal, ca suplinitor.
În locul ei, șefa de personal mi-a adus o fetiță blondă, pistruiată, minionă, care roșea la fiecare cuvânt. O chema Tamara și tocmai își luase bacalaureatul. Despre secretariat nu știa nimic, la mașina de scris nu se descurca, părea timidă, ceea ce nu era un avantaj pentru o secretară, totuși am angajat-o și s-a dovedit că nu am greșit. S-a acomodat foarte repede și a devenit o secretară foarte bună. Într-o dimineață am găsit pe birou o farfurioară cu câteva bucățele de ciocolată de casă și câteva prăjiturele cu nuci. A intrat timidă și la întrbarea mea mi-a spus că sunt făcute de ea. Ca să-i fac plăcere i-am cerut rețetele (de fapt erau și foarte bune). Mi-a adus rețetele bătute de ea la mașina de scris cu mici greșeli pentru că încă nu învățase bine. Zilele trecute am găsit rețetele și m-am hotarât ca semilunile cu nuci să le prepar și eu. 

Ingrediente:
Un pachet de unt sau margarină (200 g)
4 ouă
O cană cu zahăr
O cană cu făină
150 g nuci măcinate
Jumătate de pachet de praf de copt
O lămâie
 
Preparare:
Se freacă untul cu zahărul.

Se adaugă pe rând gălbenușurile,
 
apoi făina, coaja de lămâie și praful de copt stins cu zeama de lămâie.
 
Se adaugă albușurile bătute spumă.
 
Se toarnă compoziția în tavă
 
și se presară cu nuca măcinată.

Se coace în cuptorul preîncălzit.
 
Rece, se taie  sub formă de semilune
 
sau cercuri cu o formă rotundă sau un pahar.

2 comentarii:

  1. Doamna Geta cate oua se pun in compozitie?Mari.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mari,
    iti multumesc ca mi-ai semnalat faptul ca atunci cand am copiat reteta am omis ouale. Este vorba de 4 oua. Am corectat si reteta.
    Sper sa-ti placa prajitura. Este usor de facut si este foarte buna.

    RăspundețiȘtergere