Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

duminică, 13 ianuarie 2013

BORȘ ROȘU CU CARNE


Rețeta acestui borș este cea folosită de lanțul de restaurante  ”Taverna lui Taras Bulba”, cu specific Ukrainean,  răspândite și cunoscute în toată Rusia și Ukraina.
O rețetă foarte asemănătoare a pătruns  și în nordul Moldovei și Bucovina.
Ingrediente:
Pentru supa de carne:
300g carne de vită,
300g carne de porc,
1300ml apă plată

Pentru borș:
500 ml supă
125g cartofi,
80g fasole albă uscată,
110g varză albă (am pus varză roșie)

Pentru sfecla călită:
125g sfeclă roșie,
30g suc de lămâie,
10g zahăr

Pentru legumele călite:
60g morcov proaspăt,
40g ceapă,
25g ardei gras,
35g roșii proaspete,(nu am avut, am pus pasta de tomate)
5g ulei vegetal,
30g pastă de tomate,
30g grăsime topită
În plus am pus un păstârnac și  țelină

Condimente: sare, piper, foi de dafin, borș

Preparare:
Rețeta fiind a unui restaurant, produsele sunt cântăriteși așa le-am redat și eu. Acasă, cantitățile se potrivesc după gustul și priceperea gospodinei. Eu nu am cântarit nici carnea, nici legumele, nici apa sau borșul. În fotografie se vede ce am folosit.


Supa:
Carnea se pune la fiert în apă rece și sare.

Legumele călite:
Morcovii, păstârnacul și rădăcina de țelină  se dau pe răzătoare, ceapa, roșiile și ardeii se taie în cuburi.

Legumele se călesc în ulei încins 

cu adaos de pastă de roșii, 

până se înmoaie.

Sfecla călită:
sfecla se curăță și se dă pe o răzătoare grosieră 

apoi se călește în grăsime topită cu adaos de zahăr și zeamă de lămâie.

Fasolea se alege, se spală și se lasă la înmuiat în apă rece, timp de 5-8 ore.

Cartofii se curăță și se taie cuburi.

Varza se taie fâșii subțiri.

În supă fierbinte se fierbe fasolea apoi se adaugă cartofii și se aduc la fierbere.

Se adaugă legumele călite și varza. 

Se aduce la fierbere și se adaugă sfecla călită.
Carnea fiată se taie cuburi, cât poate fi luat o dată în lingură,

 și se adaugă în borș.

Se fierbe până toate ingredientele sunt făcute, se potrivește de condimente (borș, sare și piper și eventual foi de dafin).




Un comentariu: