Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

duminică, 5 februarie 2012

FRIPTURA ROATA CARULUI

Este inspirată de friptura numită în Basarabia " Trei ciobanei",  fiind preparată din 3 feluri de carne: de viţel, piept de găină şi carne de porc.
Eu am pregătit-o numai din fleică de purcel şi piept de pui, şi am servit-o cu legume la grătar: ciuperci, ardei gras roşu, vinete.
Şi această reţetă este tot fără cantităţi, acestea fiind la alegerea şi gustul gospodinei. Interesantă mi s-a părut idea. Deci:

Ingrediente:
Fleică de porc
Piept de pui sau de găină
Sare, piper, cimbru, usturoi după gust
Câteva ciuperci
Un ardei gras (am folosit de la congelator)
O vânătă mică
Un castravete
Un fir subţire de praz
Un păhărel de vin alb sec
 O lingură cu ulei 

Preparare:
Carnea se taie fâşii lungi şi se pune la marinat cu condimentele, pentru 2-3 ore. Se înfăşoară apoi sub formă de roată, alternând carnea de porc cu cea de pui (găină). Se fixează cu scobitori.
Se mai condimentează, dacă este necesar.

 Se pune pe grătar, având grijă să ungem carnea cu ulei şi să o stropim cu vin alb sec.


Se pote servi cu cartofi prăjiti şi mujdei de usturoi sau aşa cum am servit-o eu, cu legume la grătar.

Este un deliciu!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu