Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 3 februarie 2012

LEGUME MARINATE ÎN STIL COREEAN



După această reţetă se pot prepara următoarele legume: sfeclă roşie, dovlecel, ardei gras, morcov, ridiche neagră, varză, combinate câte 2-3-4, sau separate câte una. De asemenea sepoate prepara şi vânătă, numai că după ce a fost dată pe răzătoare, mai mare, sau se taie în felii subţiri, se prăjeşte în ulei timp de 5-8 minute, după care se repetă etapele acestei reţete.
Eu am preparat morcovi,

dovlecei

şi sfeclă roşie, separate.

Se pot prepara cantităţi mai mari, care se pot păstra în frigider, în borcane de sticlă, închise cu capac, până la 10 zile. Pentru mese festive se poate pregăti această reţetă din diverse legume şi să fie servite la masă asortate, ca garnitură la diferite fripturi, rulade etc. 

Ingrediente :
1 kg de morcovi,
O lingură cu zahăr,
O lingură cu sare,
Piper negru sau roşu sau în amestec, măcinat, după gust
Boabe de coriandru, după gust
4 linguri cu oţet de vin alb
O ceapă potrivită
O căpăţână  mijlocie  de usturoi (facultativ)
O jumătate de pahar de ulei 

Preparare:
Morcovul se dă prin răzătoarea specială (Borner, am folosit eu), de-a lungul lui. Sarea (neiodată, am folosit), împreună cu piperul şi boabele de coriandru, se pun într-un mojar şi se strives grosier.

  Se adaugă peste morcovi şi se amestecă bine. Se lasă deoparte 15-20 de minute să se marineze.
Într-o tigaie se pune uleiul şi când s-a încins se adaugă ceapa tăiată grosier. Când a început să se rumenească ceapa se înlătură. Peste uleiul fierbinte se adaugă zahărul şi oţetul şi se amestecă bine până se topeşte zahărul. Fierbinte, se toarnă peste morcov. Se amestecă bine  şi se mai lasă vreo 15 minute. După aceea, cine doreşte poate adăuga usturoiul pisat şi se amestecă bine.
Se dă la rece pentru minim 2 ore.
Se poate servi ca salată , ca aperitiv, 

 ca şi garnitură, împreună cu cartofi copţi sau piure   la friptură  preparată la grătar.

Observaţie: eu am folosit oţet balsamic, care a schimbat puţin culoarea legumelor, aşa că cel mai bine este să se folosească oţet de vin alb.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu