Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

luni, 4 noiembrie 2013

GUJON CROCANT DE PUI CU SALATĂ ÎN STIL ITALIAN

Zilele trecute am vrut să fac un gujon picant de pui, rețetă pe care am pregătit-o de mai multe ori, dar nu-mi mai aduceam aminte ingredientele exacte și nu am găsit rețeta în calculator (mi-aduceam aminte că printre ingrediente era berea, oul, muștarul etc). Căutând pe internet am găsit printre Rețetele lui Radu  această rețetă pe care am adaptat-o puțin la gusturile mele

Ingrediente:
Un piept de pui dezosat și fără piele
3 linguri cu alune de pădure, pisate grosier
3 linguri cu pesmet
2 ouă bătute
ulei pentru prăjit
Sare, piper, cimbru, după gust
Pentru salată:
2 roșii mici
½ ardei gras roșu
½ ardei gras galben sau verde
10 cm dintr-un castravete Fabio subțire
Codițe de ceapă verde (am pus de ceapa ciorii, din ghiveci)
O lingură cu ulei de măsline (de floarea soarelui, am pus eu)
Zeamă de lămâie și sare după gust
Căteva frunze de busuioc pentru decor

Preparare:
Pieptul de pui se taie în fâșii oblice, 

se sărează și se pipărează. 

Ouăle se bat cu sare, piper și cimbru. Alunele tocate grosier 

se amestecă cu pesmetul, cimbru uscat, sare și piper râșnit grosier.

Se pune uleiul să se încingă. Fâșiile de piept de pui  

se dau prin ou bătut apoi prin amestecul de alune și pesmet și se prăjesc în ulei pe ambele părți. 

Se scot într-un vas căptușit cu prosoape de hârtie.

Pentru salată, legumele se spală.

 Roșiile se taie în două, se scoate căsuța cu semințe și se taie cubulețe. Ardeii se taie de asemenea cubulețe. Castravetele se curăță de partea cu semințe și se taie cubulețe. Se adaugă codițele de ceapă, sare, ulei și zeama de lămâie după gust.

 Gujoanele de pui se servesc cu această salată.


NOTĂ:
Iată denumirea gujonului așa cum o prezintă Radu Popovici:
Gujon este un termen francez, care la origine denumeste un peste de dimensiune mica (Gobio gobio); cred ca denumirea in limba noastra este “porcusor”. Din punct de vedere culinar, un gujon este o fasie decupata oblic din file de peste, in special limba-de-mare, avand forma unui peste mic, tras prin pesmet si apoi prajit in baie-de-ulei.
Prin extensie, denumirea gujon se foloseste si pentru fasii din piept de pui, pentru diferite alte acoperiri decat pesmet ca si pentru orice alt tip de prajeala in ulei (nu neaparat in baie-de-ulei).”




Un comentariu:

  1. o reteta cu adevarat gustoasa si crocanta si o combinatie foarte buna intre salata si gujon, as manca in fiecare zi..:D

    RăspundețiȘtergere