Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 20 noiembrie 2013

CAP DE PIEPT DE PORC LA CUPTOR

Ingrediente
Cap de piept (am avut 2 bucati)
Cativa cartofi
Cativa catei de usturoi
Cimbru
Cateva boabe de piper
Sare
Boia de ardei
O lingura cu ulei

Preparare:
Intr-un mojar se pun cateii de usturoi, cimbrul, boabele de piper si sarea si se piseaza. 

Se adauga  boiaua de ardei si uleiul pana se obtine o pasta.

Bucatile de cap de piept 

se ung bine cu aceasta pasta. 

Se lasa ½ de ora sa se impregneze carnea cu aromele condimentelor. Cartofii se curata de coaja si se taie bucati mari (in 4 pe lung). 

Se fierb cateva clocote in apa sarata.

 Se scot si se pun intr-un vas termorezistent. Se condimenteaza usor cu sare, piper si cimbru (sau ce condimente preferati , de ex. rozmarin), se stropesc cu putin ulei si putina apa in care au fiert.

Noutatea acestei fripturi este faptul ca se pregateste pe un gratar (al cuptorului, sau cel pe care se racesc prajiturile, cum am folosit eu). Carnea condimentata se aseaza pe gratar, gratarul se aseaza peste tava cu cartofi 

si impreuna se pun in cuptorul preincalzit. 

Dupa vreo jumatate de ora se intorc bucatile de carne, se mai adauga apa in cartofi, daca mai este necesar si se lasa pana se rumenesc frumos (carnea si cartofii). 

Grasimea de la carne care se va scurge in timpul coaceriii peste cartofi, le va da un gust deosebit. 

Vor fi crocanti la exterior si moi in interior si carnea la fel.

2 comentarii:

  1. Deliciu! Imi ploua in gura! Am notat-o pentru sarbatori. Sotul va fi foarte incantat. Ce nu stiu eu, de unde se poate procura un gratar pentru prajituri (patrat sau rotund). Am dat o cautare pe net dar nu am gasit.
    Cami.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am luat gratarul acum cativa ani de la Auchan sau Ikea, nu mai stiu precis, dar tot de cativa ani buni nu am mai fost in magazinele astea.Este foarte util, intr-adevar.

      Ștergere