Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 26 noiembrie 2013

PLĂCINTA CU BRÂNZĂ DE VACI - reţeta de la tanti Lucreţia

Zilele trecute, am găsit într-o carte pe care voiam să o recitesc, această  reţetă de plăcintă, pe care o rătăcisem cu ani în urmă. Mi-am amintit că reţeta o aveam de la mătuşa mea, tanti Lucreţia şi era în două variante: cu brânză şi cu mere.
Astazi am făcut varianta cu branză şi stafide.

Ingrediente*:
Pentru foi:
200 g unt
2 gălbenuşuri
½ kg făină
Un plic de praf de copt
125 g zahăr
100 ml lapte
Arome (vanilie, coajă de lămâie sau portocală, etc)
2 linguri cu smântână
Pentru umplutură:
500 g brânză de vaci
2 albuşuri (cele rămase de la foi)
Zahăr după gust
Stafide
Arome(vanilie şi/sau coajă de lămâie)
O lingură cu făină

2 linguri cu zahăr pudră

Preparare:
Untul se freacă bine cu zahărul. Se adaugă pe rând, cele două gălbenuşuri, frecând bine după fiecare şi aromele. Făina se cerne împreună cu praful de copt. Se adaugă lingură cu lingură peste untul frecat cu zahărul şi ouăle, alternând cu laptele, pus cu lingura. Când s-au înglobat toate ingredientele, se frământă puţin cu mâna şi se lasă la rece o oră.
Pentru umplutură se amestecă toate ingredientele. 

Se împarte aluatul în două părţi. 

Din prima parte se întinde o foaie care se pune în tavă.

 Se înţeapă cu furculiţa. Se pune umplutura 

şi se acoperă cu cealaltă foaie. 
Se unge cu cele 2 linguri cu smântână, se înţeapă cu furculiţa 

şi se pune în cuptorul preîncălzit. Se probează cu scobitoarea. Se scoate şi se aşează pe un grătar. 

Se presară cu zahăr pudră şi după 10 minute se poate tăia. 

Se serveşte atât caldă cât şi rece.


*cantităţile sunt pentru o tavă de aragaz. Eu am făcut jumătate de porţie.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu