Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

sâmbătă, 23 noiembrie 2013

SUPA DE CONOPIDĂ CU BACON

Până acum câţiva ani mâncam conopida doar la oţet, pusă o dată cu gogoşarii. Acum câţiva ani, pe când încă mai lucram, colega şi prietena mea Adina, mi-a adus să gust o budincă de conopidă, care era foarte apreciată în familia ei. Am mâncat şi mi s-a părut foarte  bună, dar încă nu am făcut-o deşi am reţeta (următoarea reţetă cu conopidă va fi precis budinca). Acum însă vă prezint această supă inspirată de o reţetă de pe un sait rusescdar adaptată la gustul meu (am renunţat la lapte, smântână şi parmezan şi nu am pasat legumele pentru că nu prea agreez supele-cremă).
Iată reţeta mea:

Ingrediente:
O căpăţână de conopidă
O ceapă
0,75 l supă de pui
2-3 linguri cu ulei
150-200 g bacon
Sare şi piper după gust
Frunze verzi de cimbru

Preparare:
Conopida se spală, se desface bucheţele, se pune pe folie de aluminiu, 

se stropeşte cu sare, piper şi ulei 

şi se pune pentru 30 de minute în cuptorul încins, pe raftul din mijloc. 

Se scoate şi se lasă să se răcească la temperatura camerei.

Baconul se taie bucăţele 

şi se pune să se prăjească puţin. 

Când este rumenit uşor 

se scoate cu paleta şi se pune într-o farfurie. 

Dacă a fost prea gras, se mai scurge din grăsime. Ceapa se taie mărunt.

 În puţina grăsime rămasă se căleşte uşor ceapa. 

Când adevenit sticloasă se stinge cu supa fierbinte. Se lasă să dea câteva clocote bune, pentru a se muia bine ceapa (cui îi place al dente poate să nu mai fiarbă ceapa). Se adaugă conopida şi frunzele de cimbru, 

iar la sfârşit baconul prăjit. 

Se potriveşte de sare şi piper, se acoperă oala cu capacul şi după 10 minute se poate servi.

„Delicioasă” e puţin spus dar nu găsesc alt cuvânt.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu