Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

joi, 7 noiembrie 2013

SALATA "REGINA TAMARA"

De ce SALATA "REGINA TAMARA"?  A existat o regină cu acest nume? Acestea au fost intrebările pe care mi le-am pus când am găsit reteta pe un forum rusesc. 
Google m-a ajutat să aflu: a existat regina Tamara, mai mult, chiar SfântaTamara.
Sfânta Tamara, regina Georgiei, s-a născut în anul 1166 ca fiică a regelui George al III-lea, din dinastie Bagrationi,  şi a reginei Burdukhan a Georgiei. După decesul regelui, Tamara a fost încoronată ca regină la vârsta de 18 ani. Poeții contemporani cu regina au elogiat inteligența și frumusețea ei.  Era numită nu regină ci rege, un ocean de înțelepciune , un soare zâmbitor, o trestie subțire, cu fața surâzătoare,  au  lăudat  blândețea ei , ascultarea, religiozitatea , frumusetea răpitoare (cum, de altfel se vede si in fresca).

Perfecțiunea ei a nascut legende care au supraviețuit în transmitere orală pana in  timpurile noastre.
Insa de ce are aceasta salata numele reginei, nu am reusit sa aflu.
Salata este gustoasa, usor picanta,usor de pregatit,  si si-ar gasi usor locul pe o masa de sarbatoare.
Ingrediente:
300g conopida cruda,
1 - 2 catei de usturoi,
100g de brânză,
1/3 cană nuci,
patrunjel sau marar,
 maioneza

Preparare:
Usturoiul, nucile si buchetelele de conopida le-am pus in tocatorul electric. 

Am dat cateva pulsuri.

Am adaugat branza (am folosit telemea de vaca), verdeata tocata si maioneza 

si am mai dat cateva pulsuri, pana s-au amestecat toate ingredientele. Se gusta si daca mai trebuie, se adauga sare. Am scos salata din vasul tocatorului, am asezat-o pe un mic platouas si am decorat-o putin.

Irene, fata care a postat reteta pe forumul rusesc povesteste ca pentru distractie si-a invitat musafirii serviti cu aceasta salata sa identifice componentele. Au fost recunoscute toate de la branza la sare, mai putin cel principal: conopida.
  

7 comentarii:

  1. Reteta e foarte interesanta!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-a placut povestea reginei, cat priveste salata e de incercat.Eu fac mai ales toamna destul de des conopida cu maioneza picanta, usturoi si marar.Am sa incerc negresit si reteta ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai multe despre viata Sfintei Tamara gasiti aici: http://ziarullumina.ro/agenda-crestinului/vietile-sfintilor-pentru-copii-sfanta-tamara-regina-georgiei iar despre viata reginei pe Wikipedia.ru
      Aici http://gecuza.blogspot.ro/2012/10/salata-de-conopida-cruda.html am si eu o reteta cu conopida cruda, gogosar si maioneza

      Ștergere
  3. Eu am o matusa ce poarta numele Tamara,trebuie sa-i transmit reteta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mama a vrut sa-mi puna numele de Tamara, care in ebraica inseamna palmier, dar matusa mea care s-a dus la Sfatul Popular, cum se numea atunci, sa ma inregistreze, m-a inregistrat ca Georgeta, nume care i s-a parut mai frumos, si asa am ramas, Georgeta.

      Ștergere
  4. Doamna Geta, conopida se pune cruda?Cu drag Mari !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cruda. O sa editez postul sa scriu la ingrediente ca se foloseste conopida cruda.

      Ștergere