Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 25 aprilie 2014

SALATA DE PAȘTI


Ca în fiecare an după Paști, rămân ouă roșii. Când trăia soțul meu și băieții erau mici era regulă ca în a treia zi de Paști să facem salata de ouă. Era o salată simplă care conținea doar ouă fierte tăiate felii, sare, piper și un dressing din ulei amestecat cu oțet de mere.
Anul acesta fiind singură și rămânându-mi aproape toate ouăle roșii, am făcut o salată de ouă îmbunătățită cu ce mai aveam prin frigider, pe care am numit-o  ”SALATA DE PAȘTI”, chiar dacă am făcut-o de Sf. Gheorghe.
Ingrediente:
Ouă fierte (am pus vreo 8 de găină și vreo 10 de prepeliță)
100 g șuncă de Praga
100 g cașcaval
2-3 fire de ceapă verde
2-3 fire de usturoi verde
Câteva fire de mărar
Câteva măsline fără sâmburi (am avut naturale și verzi)
Câteva frunze de salată verde
Sare
Piper din abundență
Ulei
Oțet de mere
Câteva ridichi de lună


Preparare:
Ouăle de găină se taie în opt, cele de prepeliță în două.
Șunca se taie fâșiuțe iar ceapa și usturoiul rondele oblice, nu prea groase, cașcavalul cubulețe. 

Mărarul se toacă mărunt. Toate ingredientele se pun într-un bol încăpător. Se adaugă măslinele, sare și piper din abundență. Se toarnă dresssingul format din ulei (vreo 2 linguri) și oțet de mere (tot vreo 2 linguri). Se amestecă ușor, fără a insista prea mult, astfel ca ingredientele să rămână cât de cât întregi.

Se servește în boluri individuale decorată cu salată verde și felioare de ridichi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu