Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

sâmbătă, 17 septembrie 2011

PRĂJITURA FRANŢUZEASCĂ


Am plecat de la o reţetă incompletă găsită în mai multe locuri pe internet (de exemplu aici) şi am modificat-o după gustul şi necesităţile mele. A ieşit o prăjitură absolut deosebită!
Ingrediente:
Foi:
300 g făină
70 g fructoză (sau 150 g zahăr, în varianta nedietetică)
100 g unt
Un praf de copt
2 linguri cu cacao
200 g smântână
Umplutura:
6 albuşuri
3 linguri de fructoză(sau 250 g zahăr, în varianta nedietetică)
150 g nucă de cocos (eu am pus 50 g nucă de cocos şi 100 g migdale tocate)
Vişine şi stafide (eu am pus zmeură)
Crema:
6 gălbenuşuri
O budincă de vanilie (am pus 2 linguri de amidon de porumb şi o păstaie de VANILIE BOURBON din Papua Noua Guinee)
500 ml lapte
200 g unt
Fructoză după gust (sau 250 g zahăr, în varianta nedietetică) 

Preparare:
Foile:
Untul se freacă cu fructoza.

Se adaugă pe rând: făina cernută împreună cu praful de copt,
 smântâna
şi cacaoa
şi se amestecă până se obţine un aluat, destul de moale.
Se strange într-o bilă şi se pune în frigider, timp în care se prepară umplutura:
Albuşurile se bat spumă cu un praf de sare.
 Se adaugă fructoza (zahărul) în ploaie şi se bate în continuare, până spuma devine consistentă  şi lucioasă.
Se pune nuca de cocos (eu nu am avut suficientă şi am completat cu migdale tocate şi nu am greşit), se amestecă uşor până se combină cu albuşul.
Se tapetează o tavă cu hârtie de copt. Se scoate aluatul de cacao din frigider, şi se împarte în două.
Din jumătate din aluat se întinde o foaie  între două bucăţi de folie.
 Se aşează cu grijă în tava tapetată cu hârtie de copt.
Peste foaie se aşează umplutura de albuş cu nucă de cocos
 şi deasupra  zmeura (sau în reţeta originală vişine şi stafide, dar eu, pe de o parte  am vrut să profit de faptul că pe piaţă încă se găseşte zmeură proaspătă iar pe de altă parte am vrut să evit stafidele care sunt  interzise în diabet)
Deasupra se pune cealaltă foaie, întinsă tot între două bucăţi de folie alimentară.
Prăjitura astfel aranjată se dă pentru 20-25 de minute în cuptorul preîncălzit.
Se lasă să se răcească.
Se prepară crema de vanilie:
Din lapte se opresc câteva linguri. Restul se pune la fiert împreună cu seminţele din păstaia de vanilie despicată în două pe lungime
şi cu teaca acesteia
Cele şase gălbenuşuri se amestecă cu amidonul alimentar
şi se subţiază cu laptele rece.
Când laptele a fiert, se scoate teaca de vanilie, se clăteşte cu apă rece şi se pune să se zvânte pe un şerveţel.
Se foloseşte apoi la aromatizareazahărului.
 Laptele fierbinte se adaugă peste gălbenuşuri amestecând într-una. Se pune din nou pe foc până se îngroaşă.
Se lasă să se răcească, amestecând din când în când, pentru a nu face pojghiţă deasupra.
Untul se freacă spumă cu fructoza (zahărul) apoi se adaugă câte puţin în crema de vanilie călduţă. Bobiţele negre de vanilie sunt garanţia calităţii!
Crema de vanilie astfel obţinută se întinde peste prăjitură
şi se presară cu cacao.
Este o prăjitură absolute delicioasă şi în ciuda faptului că pare complicată, este foarte uşor de făcut. 
Pentru că de curând am descoperit  PĂSTĂI DEVANILIE şi mi-am  cumpărat şi eu câteva produse,
cu una din păstăile cumpărate am pregătit această deliciosă prăjitură cu cremă de vanilie, în varianta dietetică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu