Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

joi, 18 aprilie 2013

BACLAVA CU SIROP DE TRANDAFIRI

Baclavaua era una din prăjiturile preferate ale soțului meu și mai târziu și a băieților. În fiecare vară, când mergeam la mare era savurată aproape în exclusivitate, până într-o zi, când împreună cu soțul meu am preparat-o în casă. Nu mai țin minte de unde am avut rețeta, dar pentru că a ieșit foarte bine (adică pe gustul tatălui și al băieților), am repetat-o de nenumărate ori, încercând-o cu diferite siropuri: zahăr și rom, zahăr și lămâie, miere și lămâie, zahăr și vanilie.
Astăzi am preparat-o cu sirop de miere și trandafiri: 

Ingrediente:
1 pachet de foi de plăcintă (eu le prefer pe cele de la Bella)
5oo g nuci sau după gust
Câteva linguri cu zahăr
1 pachet cu unt, dar pot fi și de post, folosind ulei în loc de unt
3-4 linguri pline cu miere, dar se poate face și mai puțin dulce, folosind miere după gust
2 lingurițe pline cu petale de trandafiri conservate sau boboci uscați de trandafiri
Câteva boabe de fistic tocat, pentru decor 

Preparare:
Se topește untul și se lasă să se răcească. Nucile se toacă grosier. Tava în care se va prepara baclavaua se unge bine cu unt topit (sau cu ulei).
 
Se așează în tavă prima foaie. Se unge cu unt topit. Se acoperă cu altă foaie care se unge și aceasta cu unt topit. Se mai pune o foaie care se unge cu unt topit peste care se presară nuci măcinate grosier și o lingură cu zahăr (eu nu am pus).
 
Se acoperă cu altă foaie de plăcintă care se unge cu unt și se presară cu nuci și zahăr. Se repetă operația până se termină toate foile, mai puțin 3 care se vor păstra pentru deasupra (să fie întregi, frumoase), tot așa unse fiecare cu unt topit. Se taie baclavaua în pătrate sau triunghiuri iar pe marginile tăvii și în tăieturi se toarnă restul de unt topit.
 
Se pune prăjitura în cuptor , la foc potrivit spre mare și se lasă să se rumenească frumos.

Între timp se prepară siropul:
Petalele de trandafiri sau bobocii se fierb într-un litru de apă. După câteva clocote se iau de pe foc, se acoperă vasul și se lasă să se răcorească până în jurul a 60 - 700C. Se strecoară ți se adaugă mierea amestecând până se topește. (Ceaiul  de trandafiri în care se va topi mierea nu trebuie să fie mai fierbinte de 700C, deoarece peste această temperatură mierea își pierde calitățile curative, rămânând doar un aliment dulce și atunci mai bine folosim zahăr).  Când baclavaua s-a rumenit frumos, sescoate din cuptor, se lasă să se răcorească și când a ajuns la 60-700C, se  toarnă siropul. Se lasă de pe o zi pe alta pentru a se absorbi tot siropul și se poate decora cu fistic.

Dacă se folosește un sirop pe bază de zahăr, se toarnă peste prăjitura fierbinte și se mai lasă câteva minute în cuptor, până se absoarbe siropul.
Eu am mancat această prăjitură și la Istambul dar mi s-a părut excesiv de dulce, parcă mai dulce decât cea care se găsea la noi la Constanța.

Aceasta pe care am făcut-o eu mi s-a părut minunată, aromele și gustul de nuci cu miere și trandafir este divin și nici nu am făcut-o foarte dule.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu