Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

joi, 4 aprilie 2013

STUFAT DIN LIMBĂ DE PORC

De obicei, stufatul se face primăvara cu ceapă și usturoi verde și cu carne de miel dar cum de ceva timp mielul a ajuns o delicatesă destul de scumpă (și care, drept să spun nu prea este pe gustul meu), m-am orientat spre alt fel de carne și anume limba de porc.
Cumpărasem din piață mai multă ceapă verde, pe care nu am reușit să o consum și cam începuse să se vestejească, așa că am hotărât să fac stufat. Nu aveam și usturoi verde deci l-am înlocuit și pe acesta cu ceva praz și câțiva căței de usturoi uscat. În final, ce mi-a ieșit nu prea a fost stufat, dar a fost o mâncărică foarte gustoasă. Au mers foarte bine lângă ea și niște cartofi natur.

Ingrediente:
2 bucăți limbă de porc
2 linguri cu ulei
O ceapă uscată
O legătură de ceapă verde
Un fir de praz nu prea gros
2 linguri pastă de roșii
3-4 căței de usturoi
Mărar verde
Sare și piper după gust
Facultativ: câțiva cartofi 

Preparare:
Limbile de porc se fierb în apă cu sare
 
apoi se curăță ca aici și se taie bucăți potrivite.
 
Ceapa uscată se taie mărunt iar prazul în bucăți lungi de 2-3 cm.
 
Se pun în cratița în care s-au pus 2 linguri cu ulei la încins și se adaugă o linguriță cu sare. Se călesc puțin până încep să se înmoaie.

Ceapa verde se taie bucăți lungi de 2-3 cm.
 
Se adaugă peste ceapa și prazul călite.
 
 Se amestecă puțin și se adaugă pasta de roșii.
 
Se lasă să fiarbă la foc mic, cu oala acoperită. Se adaugă bucățile de limbă,
 
cățeii de usturoi tocați
 
și dacă mai este necesar, câteva linguri cu supa în care au fiert bucățile de limbă. Se potrivește de sare și piper, se adaugă mărarul tocat
 
 se oprește focul și se acoperă cratița cu capac. Se lasă 10 minute după care se poate servi ca atare
 
sau cu cartofi fierți în coajă și presărați cu mărar tocat mărunt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu