Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

luni, 8 aprilie 2013

SÜTLAÇ - BUDINCA DE OREZ CU LAPTE ȘI AMIDON

Este un ”orez cu lapte” cu foarte puțin orez, de aceea în limba română se traduce prin ”budincă de orez” cu lapte. Se pare că originea acestui minunat desert se află în bucătăria otomană când bucătăria turcească s-a dezvoltat foarte mult. În secolul 17, palatul sultanului avea o bucătărie cu aproximativ 1300 de servitori și sute de bucătari. Aceștia au fost cei care au rafinat și au perfecționat bucătăria turcească pentru a satisface pretențiile Palatului.În acea perioadă au fost create sute de feluiri culinare printre care, mai mult ca sigur, și budinca de orez. 

Ingrediente: 
1 litru lapte
1 litru apă 
130 g orez cu bob rotund
200 g zahăr
75 g (3 linguri pline) amidon de orez sau porumb
Apă de trandafiri
Un baton de vanilie

Preparare: 
Orezul se fierbe într-un litru de apă cu un praf de sare, la foc mic, până absoare toată apa.
 
Laptele se fierbe cu păstaia de vanilie,
 
apoi se toarnă orezul fiert, amestecând ușor,
 
și apoi  zahărul. Se amestecă până începe din nou  să fiarbă. Când  a dat în clocot, se pune amidonul amestecat cu câteva linguri de apă, amestecând încontinuu încă câteva minute, până se leagă amidonul,  apoi se ia de pe foc și se toarnă apa de trandafiri . Se amestecă pentru ca aroma să pătrundă în toată budinca. Se toarnă cu polonicul în forme termorezistente  deasupra se pune câte o linguriță cu petale detrandafiri,
 
apoi formele se pun într-o tavă în care se pune apa caldă până la jumătatea formelor. Se pune tava în cuptorul preîncălzit și se lasă până se flambează şi stratul de deasupra este caramelizat, aproape negru.

Se consumă atât caldă cât și rece.



2 comentarii:

  1. Delicioasa budinca!!
    Te invit la un concurs la mine in casuta :)
    http://enjoydessert.blogspot.ro/2013/04/concurs-cu-premii-pentru-fani.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce chestie, de fiecare data cand am vazut acest desert in vitrina restaurantelor turcesti am crezut ca e un simplu de creme brulee cu ceva influente, nimic mai mult. Si in replica nu mi-am luat niciodata, am preferat sa imi iau alte bunatati gen baclava, kunefe, gullac sau mai stiu eu ce. :)
    Clar trebuie incercat, in prima faza o sa il fac chiar eu dupa care o sa compar si cu varianta de restaurant.

    RăspundețiȘtergere