Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 27 februarie 2013

PLACHIE DE CRAP

Nu am mai facut plachie de crap de mai bine de 10 ani. Era mâncarea preferată a tatălui meu și mai târziu și a soțului meu. Mama o pregătea puțin altfel decât am făcut-o eu: prăjea peștele apoi îl punea la cuptor cu multă ceapă  călită cu roșii proaspete și mirodenii. Eu am ales o variantă  mai dietetică, cum o cere și starea mea de sănătate:

Ingrediente:
4 bucăți de pește (am folosit crap dar se poate și alt pește)
2 cepe
Ardei gras*  (de la congelator)
Condiment de pește
2-3 foi de dafin
2-3 linguri cu ulei (prefer de floarea soarelui)
Cam 100 ml vin alb*
2 felii de lămâie*
Câteva boabe de piper (am folosit mix) *
Sare și piper prospăt râșnit, după gust
Câțiva căței de usturoi*
Pătrunjel verde tocat mărunt* 

Preparare:
Bucățile de pește se sărează și se pipărează.

Cele două cepe se toacă peștișor
 
și se acoperă cu ele fundul tăvii în care se va pregăti plachia.
 
Se presară sare mare. Deasupra se așeză bucățile de pește peste care se presară condiment pentru pește.
 
Dacă se folosesc ardei proaspeți, se taie rondele și se așează deasupra. Dacă aveți congelat (ca mine), presărați cubulețete peste bucățile de pește și ceapă.
 
 Dacă se folosesc roșii proaspete se opăresc, se decojesc, se taie rondele și se așează deasupra. Dacă nu, puneți roșii în bullion sau conservate (ca mine).
 
 Presărați câteva boabe de piper, 2-3 foi de dafin și 2 felii de lămâie, turnați 2-3 linguri cu ulei pe deasupra
 
și dați tava în cuptor (neîncălzit în prealabil).  Între timp se pregătește usturoiul, pătrunjelul și vinul.
 
Când bucătăria se umple de o aromă îmbietoare de pește și legume, se scoate tava din cuptor, se presară cu usturoi și pătrunjel tocat mărunt,
 
se stropește peștele cu vin,
 
 și se mai pune tava în cuptor pentru încă 10-15 minute.

Se servește atât caldă, cu mămăligă, cât și rece.
 
Este o mancare sănătoasă, rapidă, gustoasă.

 

*toate aceste ingrediente se pun după gust, de asta nu am specificat cantități exacte.

Un comentariu:

  1. Imi place pestele! Excelenta idee:)
    Va multumesc pentru toate secretele culinare pe care le impartasiti cu noi. O primavara frumoasa alaturi de cei dragi! Roxana :)

    RăspundețiȘtergere