Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 27 ianuarie 2012

MACROU AFUMAT

La sugestia verişoarei mele am pregătit împreună, după reţeta ei, macrou afumat. Mai exact spus, noi am pregătit peştele iar mătuşa mea l-a afumat la fum cald, de fag. Reţeta este foarte simplă, ceea ce-mi lipseşte acasă, la Bucureşti este o curte în care să pun o afumătoare.
Macroul, afumat aşa, artizanal, este deosebit de bun, nici nu se compară cu cel cumpărat. Dacă aveţi ocazia, încercaţi-l. 

Ingrediente:

Macrou  (eu am avut 6 bucăţi)
Sare şi piper 

Preparare:

Peştii

se curăţă  de intestine şi li se taie capetele. Se spală bine şi se usucă cu prosoape de hârtie. Se presară din belşug cu sare şi piper atât în interior cât şi în exterior şi se lasă într-un vas acoperit  la loc răcoros, cel puţin 12 ore.

După această perioadă se scot peştii din vas şi se lasă să se zvânte vreo 2 ore, după care se afumă la fum cald timp de 3-4 ore.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu