Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

luni, 4 iunie 2012

GĂLUŞTE OLOAGE

De ce se cheamă aşa, nici azi, după mai bine de 50 de ani nu am reuşit să aflu, deşi îmi aduc aminte perfect că o întrebam pe bunica: „da ci, mamaie, găluştili au chicioare şî au rămas oloagi?”. Nu-mi mai amintesc ce răspundea bunica, dar nici mama nici mătuşa mea pe care le-am întrebat mai târziu, nu au ştiut răspunsul. 

Ingrediente:
2 linguri cu ulei
2 cepe uscate
2-3 legături de frunze tinere de ştevie
2 linguri de crupe sau de orez
O lingură de pastă de roşii
Puţin borş sau vin alb (dacă este necesar)
Sare şi piper după gust
Preparare:
Ceapa se curăţă, se spală şi se taie peştişori. Se pune într-o tigaie în cele 2 linguri de ulei încins.

 Când ceapa devine sticloasă se adaugă crupele înmuiate de seara până dimineaţa sau orezul. (Eu am folosit orez pentru că din soiurile de porumb care se găsesc astăzi ies nişte crupe foarte tari.)

Când orezul devine alb-sticlos,

se adaugă pasta de roşii,

Se adaugă câte puţină apă caldă până orezul este aproape fiert,

apoi frunzele de ştevie spălate bine,

cu nervurile şi codiţele îndepărtate şi tocate fâşii.

  Se potriveşte de sare şi piper şi dacă pasta de roşii nu este suficient de acră se adaugă borş sau vin după gust.

Se serveşte fierbinte.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu